جزيره مينو

۶۹ بازديد

جزيره مينو شهر كوچكي است كه اطرافش را رود اروند در بر گرفته است .نيزار ها با نخلستان هاي قد بلند زيبايي هاي اين جزيره را دوچندان كرده است كه توسط جزر و مد آب آبياري مي شود.
فاصله جزيره مينو تا عراق كم است و اكثر مردم اين جزيره هم به زبان عربي صحبت مي كنند و غذاي عربي مي خورند. اين جزيره براي دوستداران فرهنگ جنوب جايي بسيار شگفت انگيز مي باشد.

جزيره مينو
جزيره مينو كجاست؟
جزيره مينو در ميان دو شهر آبادان و خرمشهر قرار گرفته است و 9 كيلومتر مساحت دارد.اين جزيره از طريق يك پل كه در سال 1349 ساخته شد به آبادان و خرمشهر وصل مي شود. نام قديمي اين جزيره صلبوخ بوده كه به معني ريگ مي باشد.

پل تاريخي جزيره مينو
مكان هاي گردشگري جزيره مينو
از مناطق گردشگري اين منطقه مي توان به وجود سواحل و حاشيه هاي رودخانه، فضاي مناسب تفرجگاهي در اسكله هاي تجاري و صيادي و پهلو گرفتن لنج و قايق اشاره كرد.
وجود چشم اندازهاي طبيعي مناسب و پوشش سرسبز گياهي رودخانه طبيعي اين خطه را به عنوان قطب گردشگري معرفي مي كند
آرامگاه سيد قريب قدمتي نزديك به يكصد دارد و سيد قريب كوكي شش ساله از نوادگان پيامبر عظيم الشان اسلام بوده است كه يكي از اماكن مقدس اين منطقه محسوب مي شود
جاذبه گردشگري نزديك به مينو
تالاب شادگان
تالاب شادگان يكي از جاذبه هاي توريستي نزديك جزيره مينو مي باشد. اين جزيره 70 كيلومتر فاصله از جزيره دارد و مسير دسترسي به آن از طريق بزرگراه اهواز -آبادان است. براي بازديد از اين تالاب بايد قايق اجاره كرد و به دل آب زد.

تالاب شادگان جزيره مينو
سوغاتي هاي اين جزيره
سوغات اين جزيره 30 نوع خرما به همراه صنايع دستي هنر زنان بومي اين منطقه مي باشد.
آدرس
خوزستان- آبادان- ضلع جنوب غربي فرودگاه آبادان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.