جزيره قشم

۷۲ بازديد

جزيره قشم 

براي سفر به معروف ترين جزيره ايران آماده ايد؟! ميخواهيم به قشم، بزرگترين جزيره خليج فارس و ايران سفر كنيم. با ما همراه باشيد. 

اين جزيره كه در جنوبي ترين استان ايران؛ هرمزگان واقع شده طبيعتي بسيار زيبا و بي نظير دارد. قدمت جزيره قشم به دوره ساسانيان ميرسد و از گذشته هاي دور تا همين امروز مقصد بسياري از گردشگران ايراني و خارجي بوده است. 

موقعيت جغرافيايي قشم بسيار خاص است به طوريكه از شمال به بندرعباس، از شرق به جزيره لارك، از جنوب به جزيره هنگام و از جنوب غربي به جزيره ها ي ابوموسي و تنب بزرگ و تنب كوچك محدود مي شود!

جزيره قشم

مزه گردي در جزيره قشم!

در جزيره قشم، غذاهاي بسيار جالب و خوشمزه اي وجود دارد كه شايد حتي اسمش را هم نشنيده باشيد؛ اما حتما به امتحانش مي ارزد.  

ماهي برشته

يكي از بهترين و لذيذ ترين غذاهاي دريايي كه در جزيره قشم طبخ ميشود، انواع ماهي است. آشپزهاي محلي، شكم ماهي هايي مثل سرخو و سنگسر را خالي ميكنند و با سبزيجات معطر مثل گشنيز، جعفري، پياز، ادويه و به ويژه فلفل پر ميكنند. غذايي كه طرفداران بسياري دارد. 

كلمبا

يكي ديگر از غذاهاي محلي جزيره قشم، كلمبا است كه از گندم و سبزيجات معطر تهيه ميشود. براي طبخ اين غذا ابتدا مقداري گندم را در آب ميريزند و سپس ماهي طعم دار شده با سبزي را با گندم اضافه ميكنند و ميپزند. به اين ترتيب غذايي به دست مي آيد كه از خوردنش سير نميشويد. 

برنج ديشو

برنج ديشو هم يكي از غذاهاي پر طرفدار در جزيره قشم است. اين غذا دستور پخت هاي متفاوتي دارد. قشمي ها آن را از شيره خرما تهيه ميكنند. به اين ترتيب كه شيره خرما را ميجوشانند و سپس برنج پخته شده را به آن اضافه ميكنند. در آخر هم برنج كاملا دم كشيده را با همراه ماهي سرو ميكنند. 

 

گردشگري در جزيره قشم 

ژئوپارك قشم

ژئوپارك قشم، تنها ژئوپاركي است كه در خاورميانه به ثبت رسيده است و در آن گونه هاي مختلفي از پرندگان، چهارپايان و خزندگان زندگي ميكنند. به همين علت يكي از مهم ترين اكوسيستم هاي زنده در ايران است. 

ژئو پارك جزيره قشم

جزيره ناز

جزيره ناز، به راستي يكي از نازترين جزيره هاي جنوب ايران است. جزيره اي كه در هنگام جزر، باريكه اي از شن هاي درخشان سه صخره بيرون آمده از آب را به قشم وصل ميكند، هرچند زمان اين اتفاق كوتاه است، اما در همين مدت كوتاه، مسافران با ورود به جزاير ناز مي توانند از ارتفاعات، تنگه هرمز و جزيره لارك را كه به هم وصل ميشوند، تماشا كنند. صحنه اي بسيار جذاب و خيره كننده! 

بام قشم

يكي از جالب ترين منظره هاي اين جزيره كه در ارتفاعات واقع شده، بام قشم است. بامي كه چشم اندازي فوق العاده زيبا به جنگل ها و سواحل شمالي خليج فارس را پديد آورده است. 

بام جزيره قشم

دره ستاره ها

اين دره به دليل شكل بسيار منحصر به فردي كه دارد جزء عجايب جزيره قشم محسوب مي شود. دره اي كه شب ها ستاره ها را در آن به وضوح مي توان ديد، بطوريكه شايد دلتان بخواهد از آسمان آرام و پر ستاره اش، چند ستاره براي خودتان بچينيد! شايد به همين دليل است كه اسمش دره ستاره هاست. 

بهترين زمان سفر به جزيره قشم

 

با توجه به موقعيت جغرافيايي قشم در جنوب كشور و نزديكي به خط استوا، جزيره هواي گرم و شرجي دارد. به همين دليل زمستان و پاييز بهترين فصل سفر به قشم محسوب ميشود. دي و بهمن بيشترين مسافر رهسپار جنوب كشور و قشم هستند. تيرماه تا اواخر شهريور هم تقريبا گرم ترين روزهاي جزيره است كه مسافران كمتري به قشم سفر ميكنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.