جزيره ناز، يكي از عجايب هفتگانه قشم

۶۸ بازديد

سفر به جزاير جنوب يكي از خاطره انگيزترين سفرهاي هر فردي محسوب مي شود و علت آن مناظر بي نظير و زيبا، ساحل شني و غروب هاي مسحور كننده آن است . و آرامشي كه در آن حكمفرماست غير قابل توصيف است.
يكي از مناطق توريستي جنوب كشور در استان هرمزگان جزيره ناز مي باشد كه طبيعت بي نظيرش توجه بسياري از گردشگران و دوستداران طبيعت را به خود جلب مي نمايد.اين جزيره يكي از عجايب هفتگانه جزيره قشم مي باشد.


جزيره ناز اين جزيره در قسمت جنوب شرقي قشم و در نزديكي روستاي سوزان مي باشد.
علت نام گذاري جزيره ناز
جزاير ناز با ساحل قشم فاصله ي بسيار كمي دارند و هنگام جزر و مد به ساحل قشم متصل مي شود؛ به گفته ي افراد محلي جزاير ناز هنگام متصل شدن به ساحل جزيره ي قشم ناز مي كند؛ به همين علت به عنوان جزاير ناز شهرت يافته است
.در هنگام جزر مي شود فاصله جزيره تا ساحل را پياده روي كرد و در مسير خرچنگ ها، ستاره هاي دريايي، طوطياها ،ماهي ها و عروس دريايي هايي را تماشا كرد كه تا قبل از آن پنهان بوده و حالا پيدا شده اند.

جزيره ناز در هنگام جزر
برخي از افراد محلي به اين جزاير "دو كرده" نيزمي گويند، يعني جايي كه نيمي از روز در زير آب است و نيم ديگري به خشكي متصل مي شود. د.
تفريحات جزاير ناز

  • پياده روي در آب
  • آفرود سواري
  • كرايه اسب وشتر
  • تفريحات هوايي (پاراگلايدر، كايت بورد، پاراموتور، چتربازي، باد سواري)
  • تفريحات آبي

دسترسي
شهر قشم: از شهر قشم به بلوار آزادگان رفته و از آنجا به طرف جنوب ادامه مسير دهيد. سپس به جاده ساحلي جنوب جزيره برويد. از سكوي نفتي و ساحل طلايي كه عبور كنيد به پاركينگ ساحل ناز خواهيد رسيد.
شهر درگهان: از درگهان دو مسير براي دسترسي به جزاير ناز وجود دارد.
1- حركت به سمت روستاي رمچاه و رسيدن به جاده دريا است. از سكوي نفتي و ساحل طلايي كه عبور كنيد به پاركينگ ساحل ناز خواهيد رسيد.
2- عبور از حاشيه روستاهاي گياهدان، رمكان و زيرانگ است. در اين مسير پيش از رسيدن به روستاي سوزا به سواحل جزاير ناز خواهيد رسيد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.